Neprekinjeno poslovanje

 

Prihodnji teden ne more biti nobene krize. Moj urnik je že poln! (Henry Kissinger)

 

Sodobna informacijska družba deluje globalno. Če se en ponudnik storitve umakne s trga, na njegovo mesto takoj stopijo trije novi. Kadar je ponudnikov umik načrtovan, ni težav. Te nastopijo takrat, ko ponudnik svoje storitve preneha ponujati na trgu proti svoji volji.

 

Prepoznava potrebnosti uvajanja neprekinjenega poslovanja v slovenskih podjetjih ni presenečenje, saj je neprekinjeno poslovanje logična nadgradnja upravljanja varnostnih incidentov, ki so del pomemben del varovanja informacij. Vsak, ki je že kdaj poskušal obvladovati kakršnekoli incidente, je prišel do vsaj teoretičnega spoznanja, da ti lahko v določenem trenutku prerastejo v katastrofo. V primeru katastrofe nastopi krizna situacija, kjer je potrebno za dosego običajnih ciljev uporabiti druga sredstva, postopke, lokacije, morda tudi ljudi.

 

Neprekinjeno poslovanje moramo torej primerno načrtovati, širiti poznavanje načrta in kasneje tudi po njem vaditi. V določenem trenutku, ko varnostni incident preraste običajne dimenzije, je tako potrebno:

  • sprejeti odločitev, da gre za krizno situacijo
  • o tem obvestiti izvajalce poslovnih procesov
  • pričeti izvajati odziv na katastrofo
  • obvestiti tiste, ki so odgovorni za poslovanje
  • nadomestiti izpadla sredstva (selitev na drugo lokacijo, vklop rezervnih zmogljivosti, vključitev dodatnih izvajalcev ipd.)

 

Kasneje se izvedejo še drugi ukrepi, kot je saniranje primerne lokacije, selitev, vzpostavitev običajnega delovanja in drugo.

 

Pri neprekinjenem poslovanju se moramo že zaradi stroškov, pa tudi zaradi kompleksnosti organiziranja, logistike in zahtevnosti načrtovanja omejiti na izvajanje najpomembnejših procesov. To je nujno, saj le tako ostanemo v sprejemljivih finančnih okvirjih.

 

Pomembno je spoznanje, da neprekinjenega poslovanja ne moremo organizirati potem, ko je katastrofa že nastopila; neprekinjeno poslovanje je potrebno načrtovati vnaprej.

 

Unistar zaposluje strokovnjaka, ki ima opravljen izpit za vodilnega presojevalca za upravljanje neprekinjenega poslovanja (ISO 22301, prej BS 25999).

Za vzpostavitev načrta neprekinjenega poslovanja izvedemo naslednje aktivnosti:

  • analiza stanja in opredelitev ključnih poslovnih procesov;
  • izvedba analize vplivov na poslovanje (BIA) in analize tveganj (RA);
  • priprava strategije neprekinjenega poslovanja;
  • priprava načrtov neprekinjenega poslovanja (odziv v stiski, alternativni postopki, okrevanje, krizno komuniciranje, krizno vodenje…);
  • priprava testiranja načrtov neprekinjenega poslovanja;
  • izvedba izobraževanja in ozaveščanja zaposlenih.

 

 

Slika: Neprekinjeno poslovanje

 

Slika: Deležniki neprekinjenega poslovanja

 

Slika: izvajalci neprekinjenega poslovanja

 

Slika: Krizno komuniciranje

 Z verigo sreče do novih uspehov

Družba Unistar LC letos praznuje 25. obletnico. Direktor Miran Boštic ve, da upravlja z znanjem in sposobnostmi več kot sto strokovnjakov, zato bo podjetje usmeril na zahtevnejša zahodna in severna tržišča.

Preberi celoten intervju.