Ljudje »iz navade« ignoriramo varnostna opozorila

Študija o navadah uporabnikov in odzivanju na varnostna obvestila/opozorila, objavljena v junijski številki MIS Quarterly, mora skrbeti vse varnostne strokovnjake in ljudi, ki v podjetjih skrbijo za informacijsko varnost – pa seveda vse zavedne posameznike.

Praktični preizkus, opravljen tako pri povprečnih uporabnikih računalnikov kot mobilnih naprav z operacijskim sistemom Android, je postregel z enakimi ugotovitvami. Ljudje smo postali imuni na različna varnostna opozorila in obvestila. Programsko opremo in njene različne funkcije namestimo ter uporabljamo kljub za nas škodljivim posledicam.

Raziskovalci so denimo oblikovali svojo aplikacijsko tržnico za aplikacije za sistem Android in 140 udeležencem praktičnega preizkusa 15 dni servirali priporočila za namestitev treh aplikacij. Ob kliku na namestitev aplikacije se je vsakemu preizkusnemu subjektu izpisalo tudi opozorilo, kaj aplikacija počne in od njega zahtevalo soglasje za svoje početje. Čeprav so opozorila vsebovala tudi soglasja, za katera bi morali uporabniki ugotoviti, da so skrajno neprimerna kot npr. opravljanje nakupov z uporabnikovo kreditno kartico, brisanje fotografij, uporaba mikrofona za snemanje zvoka kadarkoli ter prodajo osebnih podatkov, so uporabniki zvečine »nonšalantno« in iz navade zgolj potrdili namestitev zanje škodljive aplikacije. Raziskovalci so rezultate pripisali pojavu navade, ki ga razvijemo uporabniki – ker različna obvestila ob namestitvi aplikacij dobivamo praktično stalno, jih naši možgani nehajo zaznavati, potrditev pa je stvar avtomatizma.

Raziskovalci so nato iskali še rešitve za nastalo težavo. Ugotovili so, da bi z različnimi grafični podobami in izpostavitvami »problematičnih« pogojev uporabe lahko dosegli večjo pozornost uporabnikov – a bi se morala ta opozorila stalno menjati in biti vedno in vidno drugačna od opozoril, na katera so uporabniki navajeni. Takšna »izstopajoča« opozorila je nato opazilo 76 odstotkov udeležencev preizkusa.

 Z verigo sreče do novih uspehov

Družba Unistar PRO letos praznuje 25. obletnico. Direktor Miran Boštic ve, da upravlja z znanjem in sposobnostmi več kot sto strokovnjakov, zato bo podjetje usmeril na zahtevnejša zahodna in severna tržišča.

Preberi celoten intervju.

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih